Thursday, March 24, 2011

YES 4G Jadi Pilihan


Setelah survey jenis plan broadband yang ada di seluruh Malaysia ini, aku telah memilih YES 4G sebagai pelan broadband aku. Kenapa pilih YES 4G?(haha).

Actually, dalam-dalam aku dok survey plan broadband, tiba-tiba lecturer aku promosi dalam kelas tentang plan YES 4G yang tengah rancak dekat UTM, SKUDAI. JOHOR. Dia cakap speed YES 4G ini boleh tahan dan berbaloi dan plan ini menawarkan campus pack.

Aku memilih YES 4G ini sebab dia merupakan plan topup, tak seperti plan-plan lain aku wajib bayar RM**.** tiap-tiap bulan. Jadi aku hanya bayar bila aku nak guna sahaja. Selain itu, aku ni bukan pengguna internet yang sangat tegar, bila dapat internet percuma saja aku jadi tegar(haha). Jadi aku kena pandai manage aku punya internet usage sebab sistem topup ni more you use, more you pay. Yang lebih sedap aku dengar, topup bagi plan ini tak ada expiry, so kalau tak guna, tak apa duit tak hilang.

Harga permulaan bagi YES 4G ini RM99 bagi pelajar UTM, kalau staff atau orang luar, perlu tambah RM50 untuk mendapat ID. RM99 ini adalag untuk membeli modem YES 4G. modem ini tidak menggunakan sim kad, Ia adalah modem dia sendiri. Apa yang bagus ialah tiap-tiap bulan YES 4G akan topupkan kita RM10 selama 10 bulan, jadi ia dapat mengantikan wang kita RM99 tadi. Bagi pelajar UTM, selagi masih pelajar, YES 4G akan topup RM9 setiap bulan selama menjadi pelajar. YES 4G juga tiada kontrak.

Jadi bagi aku, YES 4G ini mungkin sesuai bagi aku yang tidak menggunakan internet 24jam sehari 30hari sebulan, kerna kita bayar atas apa yang kita guna sahaja. Kepada kawan-kawan semua yang berminat boleh la membaca detailnya di website http://www.yes.my . SEKIAN
 

5 Civillian:

NZ said... [Reply to comment]

bgus la...xyah byr mhl2 kalu xgune

Unknown said... [Reply to comment]

nurZAKIA:a'ah..ni gara2 apai promote dalam kelas..haha

naqiah said... [Reply to comment]

ad org kata yes lembab..

Unknown said... [Reply to comment]

naqiah: sy pakai laju jer..klau pakai wifi nk bukak blog sy ni punya lembab, YES 3saat je

Aizat said... [Reply to comment]

dekat utm kl ad tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...