Tuesday, March 29, 2011

Cinta Itu Indah Atau Pahit

Pasti ramai pasangan yang sedang jatuh cinta saat ini, sedang indah dibuai perasaan rindukan kekasih hati, rindu ingin bertemu. Tetapi mungkin juga ada yang sedang bersedih kerana cinta, sedih kerna ditinggalkan cinta, sedih kerna telah melakukan sesuatu yang membuatkan pasangan tersentuh hati.

Cinta itu indah, indah jika kita pandai memainkan peranan kita sebagai seorang pencinta dan seorang yang dicintai. Lagi indah jika cinta itu dihiasi dengan keikhlasan hati, bukan dihiasi oleh kehendak hati dan perasaan.

Keikhlasan, kesabaran, ketulusan amat penting dalam menjalinkan hubungan tidak kira samada dalam percintaan atau pun persahabatan. Sekiranya kita tidak ikhlas terhadap individu yang kita kenali, pasti hubungan itu akan retak suatu hari nanti.

Kepada yang bercinta, jagalah cinta hati kamu itu dengan sebaiknya. Jika pertelingkahan mula berlaku, jangan dilambat-lambatkan untuk memujuknya, kerna melambatkan sesuatu itu tidak lah sesuatu yang bagus. Selain itu, hiasilah hubungan cinta itu dengan keindahan yang sebenar, bukan dihiasi dengan perkara yang boleh mendorong ke lembah yang hina, Kerna cinta itu indah jika kita saling hormat menghormati antara satu sama lain tanpa sedikit pun mencemarkannya.

Kepada yang bersendiri, yakinlah, mungkin hari ini bukan hari kamu, tapi pasti suatu hari nanti cinta sejati akan datang menjemputmu. Kita tidak perlu mengejar cinta sejati, tapi kita perlu yakin cinta sejati itu sentiasa disisi kita. Sekiranya kita bersedih kerna cinta, renungkan lah bukan hanya kita saja melaluinya malah ada yang lebih teruk dari apa yang kita rasakan. Dengan berbekalkan kesabaran dan keimanan di dalam hati, pasti cinta itu akan datang menghampiri.

Cinta itu indah atau pahit? Pahit dan indah itu sentiasa ada bersama. Tanpa pahit, tiadalah indahnya, tanpa indah tiadalah pahitnya. Hanya kita saja yang dapat menentukan pahit atau indah sesuatu perkara. SEKIAN

7 Civillian:

nuhara said... [Reply to comment]

cinta itu indah :)

Deekay Miaow said... [Reply to comment]

(hehe)

Unknown said... [Reply to comment]

@nuhara mesti tengah dilamun cinta ni..haha

Unknown said... [Reply to comment]

@Deekay Miaow hehe??

NZ said... [Reply to comment]

pahit & manis dlm percintaan..seiring & sejalan..hehe

Unknown said... [Reply to comment]

@nurZAKIA haha dah macam lagu dah..

Juiceshyla said... [Reply to comment]

wow..awesome..nice..sweet...that's reality..cinta itu indah bg org yg tahu menghargai anugerah yg tuhan telah berikan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...