Monday, March 21, 2011

Sekiranya Hidup Seperti Pemain MP3

Kiranya aku mempunyai butang 'PLAY', aku akan biarkan ia terus bermain, kerna aku ingin bergembira dengan apa yang aku lalui.

Kiranya aku mempunyai butang 'BACKWARD', aku tidak akan menekannya, kerna aku tidak mahu mengenang apa yang terjadi, malah aku juga tidak mahu mengubah apa yang telah terjadi. Kerna apa yang berlaku mengajar aku jadi seperti hari ini.

Kiranya aku mempunyai butang "FORWARD", aku juga tidak akan menekannya, kerna aku ingin menghayati setiap detik saat hidup ini tanpa biarkan ia berlalu begitu saja.

Kiranya aku mempunyai butang "STOP/PAUSE", aku tidak akan layan ia sama sekali, kerna jika aku menghentikan perjalanan hidup ini, aku tidak akan belajar dari apa yang terjadi, aku tidak akan merasa indahnya hidup, malah aku tidak tahu apa kesudahan hidup ini.

Seburuk mana hidup ini, sesedih mana hidup ini, pasti ada sinar yang menghiasi. Selagi masa terus berjalan, selagi masih ada bulan dan mentari, selagi itu kita perlu menghargai erti hidup ini. SEKIAN.

0 Civillian:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...