Friday, March 11, 2011

Speed Trap Cara Oldscool PART2

JUMAAT (11 Mac 2011) - UTM, Skudai, Johor dilanda hujan. Kusangka panas sampai ke petang rupanya hujan di tengahari. Kita hanya manusia biasa, tidak dapat meramal apa yang akan berlaku dimasa akan datang, yang hanya kita mampu adalah dengan berusaha agar masa depan yang kita dambakan menjadi kenyataan.

Seperti entry aku semalam Speed Trap Cara Oldscool, hari ini aku ingin meneruskan cerita mengenai tugasan yang diberikan kepada aku. Sungguh tidak ku sangka, permulaan cerapan data yang pertama memberikan keselesaan kepada kami sekumpulan kerna cuaca sungguh baik sekali walaupun jam menunjukkan pukul 11 pagi.

Tetapi apakan daya, apabila tiba masa untuk cerapan kedua pada pukul 1 ptg, awan mula berarak mendung kelabu, sambil menitiskan titisan rahmatnya membasahi bumi tercinta. Nasib masih menyebelahi kami, hujan yang turun hanya renyai-renyai, jadi kami masih boleh teruskan kerja kami cuma masalahnya takut kemera ku basah dek hujan yang renyai. Maka kami telah menggunakan plan B iaitu dengan membina satu pondok kecil bagi kamera ku. Aku pasti pemandu-pemandu yang melintasinya akan berasa pelik atau lucu, kerna inilah hasilnya. SEKIAN.

0 Civillian:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...