Monday, April 18, 2011

My Rockstar Lecturer


Ini dia lecturer aku yang paling rockstar semester ini. Kalau korang pernah baca entry aku bulan lepas mengenai "Test, Blackout! Owh no", "Hari tu Test Batal Sebab Blackout, Hari ini Batal Lagi" dan "Team test BETA", inilah orang yang terlibat disebalik cerita aku itu. Dr. Airil Yasreen B. Mohd Yassin lebih dikenali sebagai Dr. Airil Sametok dalam dunia maya.

Lecturer ini sangat sempoi bagi aku, aku lihat life dia penuh dengan kata-kata pembangkit semangat. Kata-kata yang bisa membuatkan semangat kita berkobar-kobar. Cara mengajarnya sempoi, dengan cara tersendiri, walaupun kadang sukar difahami.(haha).

Lecturer ini banyak berfalsafah. Berdebat mengenai pentingnya kita untuk sentiasa terus maju kerna kita sekarang berada di zaman yang pesat membangun. Kita tidak boleh lagi ditakuk yang dulu.

Sekiranya korang tengok gambar di atas, apasal la lecturer ni siap main gitar dalam kelas., ini bukan kelas muzik, tapi kelas teori struktur. Tetapi sedar tidak sedar, apa yang nak disampaikan oleh lecturer ini sangat penting iaitu kita mesti enjoy dalam setiap apa yang kita lakukan, tidak kira semasa belajar atau pun tidak. Sesuatu perkara itu akan menjadi mudah sekiranya kita have fun dengan perkara tersebut. Seperti yang dikatakannya, "aku berjaya buat satu software programming, tapi korang tengok sendiri hari ini, aku bukan nerd, aku juga ada masa enjoy dengan life aku".

Di blog ini aku tidak dapat uploadkan video lagu Dr. Airil yang aku ambil tempoh hari kerna saiznya terlalu besar, tetapi sekiranya korang ingin melihat dan dengar hasil gubahan lagunya, korang boleh google saja nama Dr. Airil Sametok, pasti jumpa.

Akhir kata dari aku, kita sekarang perlu sentiasa terus maju, dan kita haruslah sentiasa enjoy dengan apa yang kita lakukan. Sekiranya kita enjoy, yang luka akan hilang sakitnya, yang sukar akan hilang susahnya. SEKIAN.

1 Civillian:

NZ said... [Reply to comment]

wow!!sem dpn amik theory of structure gak..tp lpe lak lcturer mne..kalu dpt die ni msti bes...die jamming kat clas ke...wow!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...