Saturday, April 9, 2011

Mask Rider

Hari ini, fikiran aku asyik memikirkan pasal Mask Rider je. Mesti ade orang cakap ek.elee..layan cerita budak-budak.(haha) Tapi cerita ini sangat menarik dan mengenangkan zaman aku kecik-kecik dulu.

Mask Rider dulu tak ada lah macam mask rider sekarang. Mask Rider sekarang, sekali dia Heshin(bertukar) grafik cantik gila, nampak gempak. Kalau mask rider dulu (tua), bertukar gambar cut2 je, lepas tu, gambar effect lukis-lukis je.


Gambar kat atas ni, gambar mask rider black, mask rider masa aku kecik-kecik dulu. Aku tahu, mesti ramai yang lebih kurang sebaya dengan aku ingat mask rider yang ni. Zaman aku dulu, mask rider ni popular gila, bapak aku sampai beli video tape dia.(maklum la, aku kecik-kecik mana pandai beli tape). Dulu orang panggil dia Suria Baja Hitam.(ape ke bende gamaknya baja ni kan?akupun tak taw,haha).

Sekarang ni Mask rider dah banyak, Mask Rider Decade, Mask Rider Habiki, Mask Rider Faiz, dan banyak lagi, yang aku sendiri tak tengok. Tapi yang pasti diorang punya transform lagi dahsyat dari zaman aku.

Jadi sekarang ni aku tengah mencari-cari semua cerita-cerita Mask Rider ni, nak layan balik.(hehe). Kepada sesiapa yang tahu link cerita Mask Rider, kongsi-kongsi lah. Aku tahu, ramai yang minat walaupun bukan digelar kanak-kanak ribena lagi.(haha). SEKIAN.




MASK RIDER DECADE

0 Civillian:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...