Wednesday, April 13, 2011

Akhirnya Tajuk PSM dan Penyelia Ketemu Jua

Minggu yang membebankan dan menyibukkan aku. Sampai aku tak ada masa untuk bercerita di blog ini. Sekarang aku nak sapu-sapu sikit blog yang akan usang ini.(haha).

Alhamdulillah, Selasa lepas aku dapat juga penyelia PSM Highway aku. PSM bermaksud Projek Sarjana Muda (bagi yang tak tahu la.hehe). Terima kasih diucapkan kepada Prof. Ir. Dr. Hasanan bin Md. Nor kerna bersedia menerima aku sebagai student under PSM nya.

Lama juga aku mengambil masa untuk memikirkan tajuk PSM yang aku hendak buat yang berkaitan dengan highway. Pergi jumpa Prof, explain tajuk yang tercapai oleh akal aku, akhirnya Prof. minta untuk aku buat research mengenai Concrete Block Pavement (CBP).

Apa itu CBP? CBP ini juga dikenali sebagai Interlocking Brick Pavement. Dalam kehidupan kita, kita selalu sangat jumpa dan lalu kat jalan macam ni. Kalau korang perasan, jalan raya yang berkotak-kotak warna-warni, itulah CBP. Jadi aku diminta untuk mengkaji dia punya performance, cara untuk menambah baik dan macam-macam lagi.

CBP ini banyak kegunaannya, untuk jalan raya (selekoh), untuk tempat letak kereta, dan dekat bus stop. Disebabkan ketahanlasakannya, ia sesuai di tempat-tempat macamni.

Jadi, mulai hari ini, aku perlu banyak membaca mengenai Concrete Block Pavement (CBP) ini untuk projek aku. SEKIAN.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...