Saturday, February 19, 2011

Test, Blackout! Owh no.

18 FEB 2011 - 8.30pm - tarikh dan waktu test teori struktur sebenar. Masuk dewan test, tunggu lecturer yang masih tidak kunjung tiba. 8.40pm, akhir lecturer tiba dengan pakaian style dia t-shirt round neck dan jeans.sempoi habis. Terus dia bagi soalan dan mengarah mula menjawab.

Permulaan test yang agak tenang. Aku merenung soalan, "wow, lain macam je" tapi aku teruskan juga menjawab. Tiba-tiba, 'poop', dewan test menjadi gelap-gelita. Seluruh kelas menjerit (nak kata terkejut, tidak. tapi yang pasti aku dapat tahu dalam hati semua orang sedang gembira.'mesti test cancel, huhu).

Semua orang minta kat lecturer kasi take home test je la. Semua orang saat itu menyokong kenyataan yang dikeluarkan. Kenyataan itu membuatkan lecturer memikir sejenak dan berkata, " ok take home test!". Semua orang menjerit hooray..!(haha kelakar sungguh) tapi lecturer menyambung ayatnya. impossible aku nak kasi take home test. Owh tidak semua orang kecewa.

Lecturer tetap berkeras untuk tunggu elektrik ada balik, tapi kecewa, tak juga menyala lampu yang dinantikan. Dalam hati semua orang risau nanti ada elektrik balik, jadi semua orang keluarkan lah henset masing-masing tidak kira mahal atau murah, nak juga jawab soalan test takut tak cukup masa. Macam-macam karenah untuk menjawab soalan dalam cahaya yang samar-samar dan akhirnya lecturer membatalkan test tapi ia perlu diganti.(owh, tidak..tak best betul).

Sungguh tidak ku sangka aku melalui pengalaman yang pertama kali menjawab test macam zaman dunia tak menemui lampu elektrik. Tapi pengalaman aku moden sikit, sebab pakai lampu henset..hahaha..sekian.

Jawab Ujian Dalam Gelap

3 Civillian:

mizz_aainaa said... [Reply to comment]

hahaha.. xleh blah ah..

Unknown said... [Reply to comment]

mizz_aainaa :memang sungguh tak bleh blah..haha

Anonymous said... [Reply to comment]

haha.. best nye.. gelap2 jwb test.. mmg power la.. rugi la sape rbun mlm.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...