Tuesday, February 15, 2011

Aku Tak Suka Pergi Klinik.

Apa?anak tunggal tak suka pergi klinik? Owh..Tidak, Tidak, Tidak. Sebenarnya bukan aku tak suka pergi klinik sebab takut makan ubat ke..kene injection ke..Tapi tak suka sebab pergi klinik doktor mesti akan tanya macam ni:

Aku        : Tuk,Tuk,Tuk..(ketuk pintu bilik doktor)
Doktor   : Ya, masuk.
Aku        : Salam Doktor
Doktor   : ya, ada apa yang boleh saya bantu?
Aku        : saya sakit, demam kot. (dalam hati : dah aku jumpa doktor, mestilah sakit. tak kan kereta rosak kot)
Doktor   : Sini saya cek (ambil benda yang selalu kat leher dia tu, cek dada aku pastu cek suhu badan aku)
                Yela, awak demam. Saya bagi ubat demam dan awak amik di kaunter ya. Ada apa-apa lagi?
Aku        : Batuk pun ada doktor.
Doktor   : Ok, saya bagi awak ubat batuk sekali. Ambil di kaunter ya.
Aku        : terima kasih Doktor (dalam hati : itu je?)
(Pergi kaunter)
Kaunter : ini ubat awak. Semuanya RM30 ya.
Aku        : bayar (dalam hati: gila, demam pun RM 30 baik aku pergi farmasi cakap ja aku demam dan batuk
                 terus dia bagi ubat demam dan batuk, tak sampai pun RM10.)

Inilah sebabnya aku tak suka pergi klinik. Sebab doktor tanya aku dulu, aku sakit apa. Sepatutnya dia lah yang cek dan bagi tahu aku yang aku demam. Bukan aku yang suggest kat dia aku demam.

Kat bawah ni (picture) aku ambil dari post kawan aku kat facebook. Agak panas jugak bunyinya. Sekian.

0 Civillian:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...