Thursday, February 24, 2011

Melakukan Demi Kepuasan.

Akhirnya, siap juga structure drawing aku yang berminggu-minggu aku cuba siapkan. Kenapa berminggu-minggu? ini adalah kerna merupakan pengalaman aku yang pertama menyiapkan drawing keseluruhan struktur bangunan daripada asas(footing) sehingga bumbung(roof).

Sungguh memenatkan dan merabunkan mata aku kerna asyik mengadap laptop nazak aku ni.(alasan, padahal hari-hari dok usha fb ngan blog). Banyak aku belajar sepanjang tempoh melukis plan struktur ini kerna banyak kali ia perlu di edit. Disebabkan itu, ia memakan masa berminggu-minggu untuk siap. Tetapi percayalah, disebabkan kesilapan yang perlu diperbetulkan aku telah banyak belajar untuk menghasilkan yang lebih baik. Bak kata orang, "belajar daripada kesilapan". Maka kata-kata itu adalah benar.

Kesimpulannya, aku berasa sangat berpuas hati kerna aku berjaya siapkan drawing autoCAD, dimana ramai mengatakan tidak tahu atau susah nak buat. Jadi, jika kita melakukan sesuatu perkara demi kepuasan diri, kita akan enjoy melakukannya dan akan berjaya siapkan yang hasil yang baik. SEKIAN.

0 Civillian:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...