Tuesday, May 10, 2011

Kerja Sudah Ada

Hari kedua Latihan Industri. Kerja sudah penuh meja. Semalam tak ada kerja sangat, hari ni penuh meja. Sangat seronok, atleast aku dapat belajar ilmu sebanyak yang mungkin sepanjang tempoh LI ni.

Bila berkecimpung dalam arena construction ni, semua orang asyik cakap tentang projek je, sudah hilang dunia Facebook di dalam ofis. Ingatkan facebook ni sudah menjadi virus keseluruh dunia, rupanya ada anti virusnya, iaitu kerja,kerja dan kerja...Lalalala..hari-hari kerja.(haha).

Sebelum ini, orang cakap nanti ko kena keje fotostat je. Hari ini aku merasa semua itu. Aku perlu fotostat 5 set project report. Sebenarnya, semua itu adalah pengalaman, kerna sebelum ini aku tidak tahu langsung macamana nak fotostat, tapi hari ini aku sudah tahu, aku juga tahu macamana nak buat fax. Walaupun lambat memperoleh ilmu itu, tapi ia sangat berguna.

Jadi, janganlah kita memandang rendah sesuatu kerja, kerna walau sekecil mana kerja itu, walau sesenang mana kerja itu, ilmunya tiada ternilai. p/s - ILMU ITU TIADA NILAI HARGANYA. SEKIAN.

2 Civillian:

Izyan Balqis said... [Reply to comment]

perghh~ terbaek! beshnye Li, sy thun dpan bru nk LI...xthu nak ambik bidang ap lam civil nih~~ blank!

Unknown said... [Reply to comment]

@IQ = Iez Qis haha..amik la bidang yg awk betul2 minat..klau awk bersungguh2 dlm dunia civil ni, mst awk akan dapat bdg yg sesuai ngn awk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...