Monday, May 9, 2011

Hari Pertama Latihan Industri Kejuruteraan Awam


Hari ini agak segan kerna aku merupakan satu-satunya pelajar yang buat LI kat situ. Dengar cerita ada lagi dua orang, tapi entah la.(huhu). Aku antara orang yang awal sampai hari ini, mungkin kerna gementar. Biasalah, baru pertama kalinya buat LI. Masa diploma dulu, UTM, KL dah buat program LI untuk pelajar kejuruteraan awam.

Pada hari pertama agak bagus, tapi kerja masih tak comfirm lagi. Pada hari pertama LI, aku terkejut, Engineer company = perempuan, Project Manager = perempuan dan semua yang kerja kat situ perempuan. Tapi ada juga seorang lelaki bahagian Ukur Bahan. So, tak ada lah segan sangat aku.

Pekerja-pekerja dekat company tu sangat baik, jadi mungkin aku akan mudah biasakan diri dalam dua tiga hari ini. (hopefully la..).

Jadi kepada anda yang bergelar perempuan di luar sana, sekarang ni ramai perempuan yang sudah berjaya, jadi anda juga boleh berjaya. Yang penting kita kena yakin diri dan berusaha dengan gigih. Bak kata Lecturer aku, Dr Airil, "korang perlu perah sikit saja lagi sel-sel dalam otak korang untuk memikirkan sesuatu yang bagus". So, ingat, jantina bukan pengukur kejayaan kita.SEKIAN

4 Civillian:

NadiRah said... [Reply to comment]

gud luck LI!!! ^^

Unknown said... [Reply to comment]

@NadiRah thanks itik kuning..hehe

Tanya said... [Reply to comment]

assalamualaikum..
mse amik diploma kej. awam ni...ramai bdak yg di ambil dri pelajar yg dpt spm mcm mene ek? byk a ke?
rmai x yg bole score utk diploma ni..?
senang dpt kerja x?

Unknown said... [Reply to comment]

@riduan sam w'salam..bg course kejuruteraan awam ni, SPM seharusnya kredit semua subjek. xdapat A byk pun InsyaAllah boleh dapat course ni..ada yang 4A pun boleh masuk course..bg peluang pekerjaan tu, rezeki masing2..tp seperti yg sy sedia maklum, bidang ni byk peluang pekerjaan, yg penting kita berusaha & jadikan diri kita lain dari yang lain..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...