Saturday, March 8, 2014

Pilihan Itu Satu Kesilapan

       
Salam Semua..Salam Sejahtera..Berbicara mengenai pilihan..semestinya ramai yang pernah membuat pilihan dan pilihan itu dirasakannya satu kesilapan yang pernah dibuat..tidak terlepas bagi diri aku. Aku pernah membuat pilihan dan aku merasakan seperti aku telah membuat pilihan yang salah.

Bayangkan kita perlu memilih satu diantara dua..mesti ia membuatkan kita kusut dan serabut untuk memilih yg mana satu terbAik untuk kita. Sesungguhnya aku pernah memilih dan merasakan ia salah. Tetapi apabila dipandang dari  positif, ia bukannya kesilapan..ia sebenarnya sudah tertulis untuk kita dan kita harus berfikiran bahawa pilihan yang kita pilih itu merupakan satu cabaran untuk kita.

Kita tidak pernah tahu adakah pilihan kita itu adalah yang terbaik untuk kita. Hanya Pencipta sahaja yang tahu apa yg terbaik untuk kita. Contohnya, sekiranya kita berfikiran apa yang kita pilih hari ini adalah salah, dan kita sepatutnya pilih pilihan yang lain semasa membuat pilihan dahulu , adakah kita tahu pilihan itu adalah yang terbaik?apakah cabaran bagi pilihan tersebut.baik atau tidak. Kita tidak akan tahukan?

Jadi jangan pernah berfikir pilihan kita itu salah. Kerna setiap keputusan yang dibuat oleh kita itu ada hikmahnya, ada baiknya. Cuma apa yang perlu kita buat ialah cuba memperbaiki pilihan yang kita fikirkan salah itu kepada pilihan yang terbaik untuk kita.

Contohi lah kasih seorang ibu..apabila dikurniakan seorang cahaya mata, tidak kira bagaimana sekali pun keadaan anaknya. Dia tetap terima anaknya dengan penuh kasih sayang..Jadi walaubagaimana keadaan yang kita akan terima apabila kita telah membuat satu pilihan. Terimalah ia dengan hati yang tabah..tidak kira pilihan dalam pelajaran,kerjaya mahupun dunia berkeluarga..

SEKIAN.

0 Civillian:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...